Organització

Molt relacionat: Senyalització

La primera passa és separar els llibres de coneixements i els d’imaginació.

Per classificar els de coneixements, convé utilitzar la CDU (Classificació Decimal Universal), que s’utilitza a totes les biblioteques del món i que ens permet ordenar els llibres amb uns criteris senzills i molts clars. Per les biblioteques escolars s’han simplificat i es mostren de manera molt visual amb la “Margarida CDU”, així com els rètols de cada secció. (Vegeu l’apart de “Senyalització”)

Quant als llibres d’imaginació, podem classificar-los segons l’edat recomanada, per cicles, per col·leccions, per gèneres… En molts casos s’assignen gomets de colors o formes diferents per diferenciar-los.

Anau a la secció de SENYALITZACIÓ per veure i descarregar tots els pòsters i rètols per a la vostra biblioteca escolar